Felanmälan

Du har själv skyldighet att anmäla fel på utrustning i lägenheten så snart du upptäcker det. Detta gäller även tvättstugan, garaget, hiss, ytterdörr etc. Felanmälan görs till Renew Service felanmälan på något av följande sätt:

Under ”icke kontorstid” på kvällar, helger och nätter kan du ringa jouren på samma telefonnummer, 08-34 38 00, för fel som inte kan vänta till nästa vardag. Detta kan gälla sådant som utströmmande vatten som måste åtgärdas omedelbart. Ring INTE jouren för småfel, för då kan du i vissa fall själv få stå för kostnaden för utryckningen om det visar sig inte vara akut.

Fel på egna inventarier som spis, kyl/frys, disk- eller tvättmaskin kan felanmälas men åtgärd betalas av lägenhetsinnehavaren, ej av föreningen. Telefonnummer och tider för felanmälan finns även på anslagstavlan i husets entré.

 

Felanmälan TV / Data

Fel på TV görs till Com Hem om du inte har TV via bredbandet från annan leverantör. Om du är kund hos Com Hem och får problem med din internet eller telefonianslutning vänder du dig till Com Hems kundsupport:

  • Tel: 90 222

Om du är kund hos Bredbandsbolaget och får problem med internet vänder du dig till Bredbandsbolagets kundservice:

  • Tel: 0770-777 000